ساخت پوستر الکترونیک (Electronic Poster) تفاوتی با پوستر معمولی نمیکند و پروسه طراحی یکسان است، تنها تفاوت در نحوه نمایش آن است. در کنگره هایی که نمایش پوستر بصورت الکترونیک صورت می پذیرد، همچنون روش های سنتی نیازی به پرینت پوستر طراحی شده نمی باشد. بلکه پوسترهای طراحی شده مستقیما بر روی نمایشگر های پوستر الکترونیک نمایش داده می شوند.

روش های بسیاری برای طراحی پوستر / پوستر الکترونیک وجود دارد، از نرم افزارهای طراحی و ویرایش تصاویرهمچون ادوبی فوتوشاپ، ادوبی ایلوستریتور و … گرفته تا نرم افزار های راحت تری همچون پاورپوینت.

بنابر تجربه چند ساله، بهترین و راحت ترین روش طراحی پوستر استفاده از نرم افزار پاورپوینت است.

از آن جهت پاورپوینت را پیشنهاد میدهیم که ما همواره از پاورپوینت در دوران تحصیل استفاده کرده ایم و تسلطی نسبی به آن داریم و با توجه به کاری که لازم است انجام دهیم نیاز به استفاده از نرم افزارهای فوق تخصصی ویرایش عکس همانند فوتوشاپ نیست.

نمونه طراحی پوستر الکترونیک در حالت افقی در محیط پاورپوینت

اما چگونه پوستر الکترونیک طراحی کنیم؟

معمولا در کنگره هایی که پوستر بصورت الکترونیک ارائه می شود یک تمپلیت پاورپوینت برای یکسان بودن طراحی همه ارائه می شود. ابعاد این تمپلیت ها قبلا تنظیم شده، تصاویر پس زمینه در آن جایگذاری شده و جاهای وارد کردن متن خالی گذاشته شده است. بنابراین تنا کاری که شما باید انجام دهید پر کردن بخش های مختلف تمپلیت پوستر الکترونیک است.

بلحاظ تکنیکال، تمپلیت پوستر الکترونیک دارای ابعادی کمی بالاتر از استانداد هستند. چرا که برای نمایشگر تصاویر با کیفیت در یونیت های نمایش پوستر المترونیک، نیاز به تصاویر با کیفیت است تا کاربر ضمن خوانش راحت بتواند در صورت نیاز از بزرگنمایی (Zoom) استفاده کند.

اگر در همایش تمپلیت مرجعی ارائه نشده بود، خلاقیت شما است که به پاورپوینت چطور طراحی کنید و یک طرح زیبا خلق کنید.

پایدار باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *